2013. október 15., kedd

"A kifordíthatós"

Én már csak így hívom. :) Ebből a táskából készült eddig a legtöbb, ez a legnépszerűbb: praktikus, 2 az 1-ben és nem túl bonyolult az elkészítése. ITT az eredeti leírás és szabásminta.

Az én kreálmányaim:





Ennél a táskánál tapasztaltam meg, hogy a legpofonegyszerűbb is azért elég időigényes. Hisz hiába varrom meg pikk-pakk 2 óra alatt. Az anyagot be kell avatni, szabásminta alapján kivágni....ezt igazából kula melónak érzem...:( De utána jön az alkotás öröme. :)

Visszakanyarodva a táskához a következőkre hívnám fel a figyelmet, ha nekiállsz (én mindegyikbe beleszaladtam):

- a szabásminta nyomtatáskor ne böngészőből nyomtasd, hanem mentsd le a pdf-t és a nyomtatási beállításoknál is figyelj, hogy 100%-ra legyen állítva;
- amikor összevarrtad a két egyforma anyagot, kifordítás előtt vagdosd be a körkörös részeken, így lesz szép sima azokon a helyeken is;
- amikor a füleket varrod össze alaposan nézd meg melyikeket varrod össze, nekem már sikerült rosszul párosítanom őket. :)

Ezen kívül javaslom, hogy legalább az egyik fajta anyag legyen vastagabb (vászon, vagy farmer). Mivel nincs bélelve, csak így lesz jó tartása.

Jó munkát! :)


4 megjegyzés:

  1. Szia! Ezt a táskát én is tervbe vettem, csak még előbb befejezek ezt-azt :) Annyit szeretnék igazából kérdezni, hogy te mindig minden anyagot be szoktál avatni? Legutóbb én is becsületesen mostam-szárítottam minden textilt, de annyira szeretném elsunnyogni!! A "kula meló" a legpontosabb kifejezés erre :D Igazából vmit rosszul csinálhattam, mert nekem kicsit eldeformálódtak az anyagok, hiába vasaltam ki őket. (Gondolom a teregetési technikám lehetett a ludas) Nálad elő szokott ez fordulni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, én még nem mertem "elsunnyogni". :) Pedig jó lenne, csak mivel a vasalásokat nem tudom elkerülni, félek, hogy ott akkor összemegy, stb. És az kínos lenne, miután kiszabtam.... :) Én még nem tapasztaltam deformáltságot. Milyen anyagokkal dolgozol? Pamut? Mert egyelőre én mást még nem használtam, ott nem volt problémám.

      Törlés
  2. Hát bevallom, én egyelőre nem igazán tudom ránézésre meghatározni az anyagok fajtáját, tök nem tudom, melyik micsoda :) Elvileg az pamut, ami elcsúszott. Igazából csíkos volt, ezért tűnt fel szabásnál, hogy valami nem oké. Meg volt egy jó vastag vászon szerű anyagom, az száradás után olyan kemény lett meg gyűrött, hogy ki sem tudtam vasalni normálisan. Hmm, komoly dolgok ezek...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na a vastag vászon az stimmt! Kőkeményen kell gőzölnöm a vasalóval (adott esetben nedves ruha rá és úgy vasalni?), hogy ne legyen olyan gyűrött. 100%ra sosem sikerül, de nem okoz gondot; annyit kell vasalgatni, míg kész egy táska, hogy a végére nem látszik. :)

      Törlés