2013. október 17., csütörtök

Csupazseb óriástáska

Ez az első olyan táska, ami konkrét megrendelésre készült. :) Zsófi, egy 6 hónapos picilány anyukája kérte tőlem; nem sok megkötése volt, csak kettő: sok zseb és nagy méret! ;) Hát igen, anyukaként jól tudom, hogy ha gyerekkel mozdulunk ki - akár csak pár órára is - olyan táska kell, amiben minimum elfér a konyha, a pelenkázókomód és legalább 1 állatkert. :) Ja és mindent meg kell találni benne 5 másodpercen belül (itt jön képbe a sok zseb).

És egyszer csak megpillantottam őt: Pick a Pocket táska. Az oldalán körbe összesen 6 (!) db zseb van. A méret ugyan nem stimmelt, de majd' duplájára növelt méretekkel elértem azt, amire Zsófi vágyott: egy alul 45 cm széles, a szájánál 64 cm széles és 40 cm magas táska született. (Az anyagokat Zsófi vásárolta az IKEA-ban.)


Bevallom, nekem túl óriásinak tűnt először. Aztán ahogy megpakoltam a fotó kedvéért láttam, hogy egyáltalán nem nagy, igazából egy ekkora mérettel azt kerüljük el, hogy 2 vagy 3 táskával/szatyorral induljunk útnak, sőt a kezünkben sem kell semmit vinni, mert igen, a 1,5 literes ásványvizes palack is az egyik zsebben van. :) Szóval tetszik, még a végén magamnak is csinálok egyet. :)

Ezen táska gyártása közben jöttem rá, miért is lett ez a varrás ekkora "szerelem" nekem. Ugye mit csinál egy ember, ha ki akar kapcsolni? A zöme olvas. És velünk, szegény kockafejűekkel mi van? Nem szeretünk olvasni. Számolni annál inkább.;)  De mit számoljak??? Nem foglalkozhatok állandóan a családi költségvetéssel... De most számolnom kellett, mérni és tervezni és olyan jó volt! :) 1 mm hiba és már nem találkoznak szépen egy vonalban a pántok, a zsebek, a mágneszár, stb. Íme egy werk-fotó a gombostűzések után:


És nem követtem el számolási hibát, gyönyörű mérnöki munka lett. :)

Na de kanyarodjunk vissza a táskához. Pontosan a leírás szerint haladtam, a megadott mérteket 1,8-as szorzóval szabtam ki. Pár dolgon változtattam:

- A pántok. A forgalomban kapható európai textilek általában 140 cm szélesek, a pánthoz ezt a hosszt használtam, de jól éreztem, hogy még ez is kevés lesz ehhez a mérethez, így megtoldottam. Méghozzá úgy, hogy kivarrtam még 25 cm-nyi pántot, 4 felé vágtam, és mindkét pánt két végére toldottam. Azért így csináltam, mert így mindegyik toldás a táska alján van, nem feltűnő helyen. (Talán a fenti képen kivehető.)
- Nem ír a leírás semmilyen záró megoldást és belső zsebet sem. Ezeket ráhegesztettem a szokásos módon.
- Valamint mind a zsebeket képező mintás anyagnál, mind a kifordítás után a táska szélénél csak annyit ír, hogy le kell vasalni. No én meg is tűztem mindkettőt.

Még tervezek egy módosítást. Méghozzá a táska szájánál mindkét oldalon 1-1 szűkítést, ugyanis ha nincsenek megpakolva a zsebek, akkor szerintem túl széles fönt (ld. a képet a vállamon). Ezt 1-1 patenttal tervezem kivitelezni, de az érzés kedvéért meggombostűztem; így azért kellemesebb, ha félig üres (vagy félig tele? :) ) a táska.


Egyébként nem csak "gyerekeseknek" ajánlom. Tudom, hogy még messze a szezon, de strandtáskának is kiváló. Nagyon bízom benne, hogy Zsófinak is tetszeni fog. :) 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése