2013. október 30., szerda

Színezhető táska

Múlt héten ugye a 2 éves lány beteg volt, így bölcsi helyett itthon ápoltam. Ebben a korban nem nagy kaland a betegség, 39 fokos lázzal is ugrál és követeli a szórakoztatást.:) Mivel van egy 6 hónapos lány is mellette, így bevallom, többször hívtam segítségül a mesecsatornát, ahol ömlik két mese között a reklám, aminek hatására majd lehet követelőzni a Jézuskánál. ;) Na ott láttam meg a színezhető táskát. Nagyon megtetszett az ötlet, mert trendi is, meg kreatív is..... 

Nekem már így ősszel kattog az agyam, hogy mit is vegyek karácsonyra, és ebben megláttam a tuti sikert a kis- és tinilány rokonaimnál. Rohantam is a géphez, hogy ráguglizzak: Color Me Mine. Nem kívánok kiemelni semmilyen webshopot meg áruházat, aki akarja járjon utána...... 

És akkor beugrott, hogy múltkor láttam az IKEA-ban egy ilyen, színezhető textilt. Pont mentünk is a hétvégén, beszereztem és íme:



Különösen tetszik ez az anyag, hisz "szellősek" a rajzok (ellentétben az üzletekben vásárolhatók zömével), így nem csak színezni lehet, hanem teret ad egyéb rajzolásra. Természetesen több táska esetén a mintázat változik
A fazonhoz egy tök egyszerű szabásmintát kerestem: Messenger Bag. A jelen esetben megcélzott gyerek és tinédzser korosztály úgysem egy Tote Bag-gel fog villogni, meg ahhoz, hogy a kis művész ki tudja magát élni, nagyobb textil-felületre van szükség. Ezért úgy gondoltam felesleges berakásokkal, különleges formákkal, zárópánttal, stb csökkenteni a színezhető felületet, tökéletesen megfelel egy egyszerű, vállon átvethető, mágneszárral zárható téglalap alakú táska. A fekete bélés is vastag IKEÁ-s szövet (a mintás anyag is vastag), így nem kellett bélelni sem. A mérete 34 x 38 cm, vállpánt hossza 94 cm (táskától táskáig mérve). 

A leírásnak megfelelően haladtam, két ponton változtattam. Az egyik, hogy ebbe is tettem mágneszárat, holott azt nem írja. A másik a mintás anyag kiszabását érinti: mivel itt fontos, hogy a minta függőlegesen álljon a táska mindkét oldalán így a mintás anyagot félbe kellett vágnom és az egyik felét be kellett "forgatnom" úgy, hogy jól jöjjön ki a végeredmény és összevarrtam. Így:


Egyébként bármely filctollal lehet alkotni rá, és az IKEA azt állítja, hogy a MALA nevezetű filctolluk 40 fokon kimosható ebből az anyagból és újrakezdhető a színezés.... Nem tudom, nem próbáltam, ezt nem garantálom. Sőt, a mosást csak alacsony hőfokon ajánlom, hisz a fekete bélés anyag (bár be van avatva), de még engedhet a színéből magasabb hőfokon. Viszont kérésre táska mellé be tudom szerezni ezt a filctollat, ha valaki kompletten szeretné ajándékozni. ;)



2 megjegyzés:

  1. Jaj, de jó ötlet! Lillus már kapott egy színezhető táskát, és nagyon tetszett neki! Most legalább sk. is elkészíthetem. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sőt, ha elrontják akkor újra meg újra.... ;) Jó lenne, ha már az én lányaim is a "kreatívkodós" korszakban lennének!!! :D

      Törlés